HPV Gebelikte Anneden Çocuğa Geçer mi?

23.12.2022
HPV Gebelikte Anneden Çocuğa Geçer mi?

Human Papillomavirus, cinsel yolla bulaşan enfeksiyon türüdür. Kısaca HPV olarak adlandırılan virüs korunmasız cinsel ilişki nedeniyle bulaşır. HPV dünyada en sık rastlanan cinsel yolla bulaşan enfeksiyondur.

Yaklaşık olarak insanların %80’i hayatlarının bir döneminde HPV taşırlar. Çünkü HPV’nin toplamda 150’den fazla farklı türü vardır. Bunların büyük çoğunluğu hiçbir belirtiye neden olmaz ve herhangi bir tedavi gerek duymadan geçerler. Hatta çok az insan HPV taşıyıcısı olduğu fark eder. Ancak yaklaşık 40 HPV türü genital bölgede enfeksiyona neden olur. Bu da rahim, vajina, vulva, penis ya da anüs bölgesinde siğil ya da kanser şeklinde görülür.

HPV ve Hamilelik

Hamilelik sırasında herhangi bir neden olmadan, rutin olarak gerçekleştirilen bir HPV testi yoktur. HPV tanısı genellikle düzenli kontroller sırasında fark edilen siğil olarak adlandırılan çitteki lezyonlar ile ya da Pap smear testinin sonuçlarıyla konur. Pap smear testinde rahim ağzından fırça ile az miktarda hücre örneği alınarak laboratuvara gönderilir.

Bu hücrelerde prekanseröz (kanser öncüsü) hücreler bulunduğunda HPV olma ihtimali yüksektir. Bununla beraber kadınların büyük çoğunluğu da hamilelik süresince herhangi bir tedaviye ihtiyaç duymamaktadır. Bunun yerine tedavi süreci varsa semptomların kolay yönetilmesine yönelik planlanmaktadır. Siğil oluşumu meydana geldiğinde bile çok büyük ya da rahatsız edici değilse müdahale edilmemektedir. Ancak klinik olarak şikayeti olan hastalarda çeşitli yöntemler ile güvenli bir şekilde tedavi edilebilir.

HPV Gebelikte Bebeğe Geçer mi?

HPV, bebeğin sağlığını etkilemez. Doğum esnasında HPV’nin bebeğe geçtiği durumlar oldukça nadirdir. Çok nadir durumlarda genital siğiller bebeğe bulaşabilir. Bu gibi durumlarda bebeğin gırtlak ya da ses tellerinde HPV lezyonları (siğiller) meydana gelebilir.

Bu bölgede siğil oluştuğunda bu duruma “rekürren respiratuar papillomatozis” adı verilmektedir. Cerrahi müdahale ile meydana gelen siğiller ortadan kaldırılabilir. HPV emzirmeye engel değildir. Her ne kadar bu virüsün anne sütü yoluyla bebeğe geçtiği durumlar olsa da bu çok nadiren rastlanır ve anne sütünün bebek için değeri de göz önünde bulundurulduğunda emzirmeye engel bir durum olmadığı ifade edilebilir.

Bizi İnstagram'da Takip Edebilirsiniz

Diğer Blog Yazılarımıza Göz Atabilirsiniz