Çikolata Kisti Olanlar İdrar Yolunu ve Böbreklerini Kontrol Ettirmeli

30.12.2022
Çikolata Kisti Olanlar İdrar Yolunu ve Böbreklerini Kontrol Ettirmeli

Çikolata kisti diğer bir deyişle Endometriozis yumurtalıkların derinliklerinde meydana gelen, içi beklemiş koyu kana benzer sıvı içeren kistlerdir. Neden oluştukları şu an için tam olarak bilinmemektedir. Çikolata kisti üreme çağındaki kadınların yaklaşık %5-10’unda görülür. Çikolata kistleri belirli bir boyutu aşmadığı sürece, hastada yaşam kalitesini olumsuz yönde etkileyecek kronik ve şiddetli ağrıya neden olmadığı, ultrasonografik ya da MR görüntülemeyle habis değişiklikler olduğu tespit edilmediği sürece ameliyat tercih edilmez.

Bazı çikolata kisti olgularında endometriozis hastalığıyla eş zamanlı olarak endometriozisin diğer bir formu olan derin endometriozis de görülebilir. Derin endometriozis bağırsak ve idrar yollarını tutan bir formdur ve fark edilmesi kolay değildir. Sessiz böbrek yetmezliği gelişmesine neden olma riski vardır. Bu riskin göz ardı edilmemesi ve çikolata kisti sorunu olan kadınların idrar yollarının ve böbreklerinin düzenli olarak kontrolü önem taşımaktadır.

Çikolata Kisti Belirtileri Nelerdir?

Çikolata kisti; adet döngüsü sırasında karında şişme ve kramp, aşırı vajinal kanama, anormal kanama ve lekelenme, bel ağrısı, bacaklarda ağrı hissi, sırt ağrısı, koyu renkli vajinal akıntı, kasıklarda kronikleşmiş ağrı, cinsel ilişki esnasında ağrı, tuvalete giderken ağrılı bağırsak hareketleri ve bazı kadınlarda kısırlık gibi belirtiler gösterebilir.

Endometriozis Kronik Bir Hastalık mıdır?

Bazen tamamen ortadan kaldırılamayan kronik bir hastalık olabilen endometriozis sorunu yaşayan kadınlarda, her zaman olmasa da cerrahi prosedürle endometriozis dokularının tamamen ortadan kaldırılması mümkün olabilmektedir. Ancak ameliyatın ardından hastanın menopoza girmesine kadar geçen süreçte endometriozisi baskılayıcı tedaviye devam edilmesi gerekir. Üreme çağında olan kadınlarda östrojen seviyesindeki yükselmeler endometriozis oluşum sürecinin ve hastalığın devam etmesine neden olabilir.

Endometriozis Ciddiye Alınması Gereken Önemli Bir Sağlık Sorunudur

Çocuk sahibi olmakta zorluk çeken çiftlerin yaklaşık %40’ı endometriozis sorunu yaşamaktadır. Yapılan araştırmalara göre endometriozis ile infertilite arasında önemli bir bağlantı bulunmaktadır. Endometriozis kadınların üreme fizyolojisinde çeşitli bozukluklara neden olabilmektedir. Şiddetli endometriozis vakalarında kadınların üreme organları arasındaki anatomik ilişkinin bozulması ve yapışıklık oluşması sonucunda tüplerde oluşan tıkanıklıklar infertiliteye yol açabilmektedir.

Endometriozisin teşhis ve tedavi edilemediği durumlarda geri dönüşü olmayan kısırlık sorunu ortaya çıkabilir. Çikolata kistinin yayılma eğilimi göstermesi yumurtalıkların zarar görmesine ve tüp bebek tedavisinin dahi çözüm olamayacağı durumlar oluşmasına yol açabilir.

Bizi İnstagram'da Takip Edebilirsiniz

Diğer Blog Yazılarımıza Göz Atabilirsiniz