Rahim Kanserine Dikkat

05.02.2019
Rahim Kanserine Dikkat

Rahim kanseri genellikle menopoz döneminde sıkça görülse de aslında her yaşta kadının yakalanabileceği hastalıklardan birisidir.  Kadınların korkulu rüyası olan bu kanseri rahim duvarını örten tabakadaki hücrelerin anormal bir şekilde bölünmesi sonucunda ortaya çıkar. Her kanser türünde olduğu gibi rahim ya da endometrium olarak bilinen bu kanser türü için de erken teşhis çok önemli.

Rahim Kanseri Belirtileri Hakkında Bilginiz Var mı?
Kanser tıbbın uzun yıllardır çözmeye çalıştığı gizemli bir rahatsızlık. Rahim ağzı kanseri gibi tam anlamıyla çözülen kanser türlerinin yanı sıra erken teşhisin hayati önem taşıdığı kanser türleri de var.  Bunlardan birisi de rahim kanseridir. Bu kanser türüne dair belirtileri bilmek kişinin vücudunu daha iyi dinleyebilmesine yardımcı olur.

Menopoz Sonrası Kanama
Kadınlarda menopoz döneminin başlangıcında adet düzensizliği görülür. Ancak adetlerin tamamen kesilmesinden sonra meydana gelen kanama ya da lekelenmeler sonrasında doktora gitmek de fayda var.  Kanama lekelenme şeklinde olabileceği gibi yoğun bir adet kanaması şeklinde de olabilir. Ayrıca kanama esnasında ağrı ya da ağrı olmaması fark etmeksizin bu belirtiler detaylıca incelenmeli.

Adet Döneminde Düzensiz Kanamalar
Henüz menopoza girmemiş kadınlarda adet dönemlerinin düzensiz olması özellikle iki adet kanaması arasındaki kanamalar rahim kanserinin bulgusu olabilir.  Ara kanamaları olan kadınların rahim kanseri açısından dikkatli olması gerekmekte ve bir doktora görünmelerinde yarar var.

Akıntılar Uyarı Verebilir
Vajinal akıntıların bazılarının sağlıklı olduğu bilinse de hastalık habercisi olan akıntılara dikkat edilmesi gerekir.  Rahatsız edici yoğunlukta olmayan, kokusuz ve renksiz akıntılar normal karşılanabilir. Ancak kokulu, hafif kanlı ve sulu akıntılar görüldüğünde gerekli tetikler için uzman bir hekime gidilmeli.

Cinsel İlişkiye Dikkat
Cinsel ilişki esnasında ya da sonrasında meydana gelen kanama ve ağrı daha çok rahim ağzı kanserinde görülebilirken, daha az olarak ta rahim kanseri belirtisi olabilir. Ayrıca karın bölgesinde meydana gelen rahatsızlık hissiyatı da rahim kanserinin sebeplerindendir.  Rahim kanserinin ilerleyen dönemlerinde kilo kaybı, kabızlık ve bitkin düşme gibi belirtiler meydana gelebilir. Kadınlar vücutlarına gereken özeni göstermeli ve normalin dışında bir durumla karşılaştıklarında kendince bahaneler bulmak yerine mutlaka bir uzmana görünmeliler.