Karın Bölgesinde Şişlik Miyom Belirtisi mi?

15.06.2021
Karın Bölgesinde Şişlik Miyom Belirtisi mi?

Zaman içerisinde ani ve istemsiz bir şekilde büyüyen rahim içi kas dokusu bazı kitlesel oluşumlara neden olabilir. Kas liflerinin meydana getirdiği iyi huylu tümörler olan miyomlar kadınlarda sıklıkla görülebilir. Miyomların belirti veren türleri olduğu gibi belirti vermeyen türleri de vardır. Genelde 35-40 yaş aralığında görülen miyomların oluşmalarında östrojen hormonu en önemli faktör olarak kabul edilir. Bu durum aynı zamanda miyomların genelde üreme çağından önce ortaya çıkmamasının da en önemli nedenidir.

Miyomlar Farklı Belirtilere Neden Olabilir

Miyomlar genelde aşırı kanamalı adet dönemleri yaşanmasına neden olsa da birçok farklı belirti ile kendilerini gösterebilirler. Başlangıç aşamasında kadınlarda adet kanaması süresi değişmez ve yalnızca kanama miktarında artış gözlemlenir. İlerleyen zamanla birlikte sürenin ve kanama miktarının fazlalığı nedeniyle anemi sorunu ortaya çıkabilir. Bazı miyom türlerinde kanama miktarının fazlalığının yanı sıra ara kanama da görülebilir. Bu tür şikayetlerle doktora başvuran kadınların rahim ağızları incelenir. Gerekli görülürse rahim içerisinden parça alınır. Kanamanın endometriumdan kaynaklanıp kaynaklanmadığı bu şekilde saptanır.

Bunun yanı sıra cinsel ilişkide zorlanma, bel bölgesinde ağrı, cinsel ilişki sırasında aşırı ağrı, sık idrara çıkma, rahim ya da karın bölgesindeki şişlikler de miyomların belirtileri arasında sayılabilir. Eğer karnın görüntüsünü bozacak derecede büyümüş olan miyomların varlığı söz konusuysa çözümün ameliyat olması olasıdır.

Düzenli Jinekolojik Muayene Çok Önemli

Miyomların belirti vermeyen türlerinin de olması jinekolojik muayenelerin önemini bir kez daha gözler önüne sermektedir. Miyomlar jinekolojik muayene esnasında ultrason ile kolayca görüntülenebilir. Miyomlar bir tür yumuşak doku tümörüdür ve gerekli durumlarda MR tetkikine de başvurulabilir.

Belirli boyutlara ulaşan, düzensiz kanama, ağrı, idrar kaçırma gibi şikayetlere neden olan ya da rahim içerisine baskı yapan miyomlar cerrahi müdahale ile alınabilir. Ancak her miyomun tedavisi için cerrahi müdahale gerekmez. Miyom ilaçla tedavi edilebilen bir sağlık sorunu değildir. Miyom tanısı koyulurken ultrasonografi, histerografi, sonohisterografi, histeroskopi gibi yardımcı teknolojilerden yararlanılabilir. Özellikle rahim içerisinde yer tutan miyomların tanısında ve eş zamanlı tedavisinde histeroskopik operasyonlar en etkin metot olarak kabul edilir.

Miyomların Tedavisi

Günümüzde miyomların tedavisinde Robotik cerrahi, Laparoskopik cerrahi (özellikle 3 Boyutlu Laparoskopi) ve histeroskopiden faydalanılır.  Rahim dokusunu koruyarak sadece miyomların alınması hedeflenir.

Miyomların tedavisi Sadece Cerrahi midir?

Miyomlar RF Ablasyon/Hipertermi yöntemi ile ameliyat etmeden de yapılabilir. Bu yöntem ile hiçbir kesi olmadan şikayete neden olan myom dokusunda küçülme sağlanır. Hasta hastanede kalmadan günübirlik uygulama ile tedavi edilir.