Kalça, bacak ağrısı olanlar da Siyatik Sinir Endometriozis’i olabilir

15.05.2021
Kalça, bacak ağrısı olanlar da Siyatik Sinir Endometriozis’i olabilir

Adet Döneminde Kalça ve Baldırlardan Başlayıp Ayak Tabanına Kadar Vuran Ağrıda Siyatik Sinir Endometriozis’i Mutlaka Akla Gelmeli

Siyatik sinir endometriozis olarak adlandırılan durumun, tüm endometriozis vakalarına bakıldığında meydana gelme olasılığı oldukça düşüktür. Ancak bu durum ortaya çıktığında ciddi şikayetlere neden olur ve kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkiler. Üreme çağındaki kadınların yaklaşık olarak %10’unda görülen endometriozisin oldukça nadir rastlanan bir türü olan siyatik sinir endometriozis leğen kemiğine yakın bölgede çikolata kisti olarak da bilinen endometriozis tutulumunu ifade eder ve bacak ağrısı ile karakterize bir sorundur.

Siyatik Sinir Endometriozis Nedir?

Siyatik sinir genel olarak insan vücudundaki en uzun ve kalın sinir olarak tanımlanabilir. Uyluk arkası, diz, baldır arkası ve ayak tabanı gibi bölgelerde oluşan hisler siyatik sinir vasıtası ile taşınır. Bazı ayak ve bacak kasları da yine bu sinir ile uyarılır. Endometriozis ya da daha bilinen adıyla çikolata kisti oluşumları nadiren de olsa bu sinirin karın içerisinde kalan bölümüne tutunabilir. Bu tutunma sonucunda da siyatik sinirde meydana gelen bası sonucunda oluşan sorunlar ortaya çıkar. Eğer hastanın hikâyesi dikkatli dinlenmez ve detaylar incelenmezse sorunun endometriozise bağlı meydana geldiği oldukça zor anlaşılır.

Siyatik Sinir Endometriozis Belirtileri Nelerdir?

Siyatik sinir endometriozis hem çikolata kisti hem de bel fıtığı benzeri belirtilere neden olabilir. Siyatik sinirde tutulum bel fıtığında olduğu gibi bacaklarda ağrı, uyuşma hissi, ayak tabanından ağrı, karıncalanma ve kas güçsüzlüğü gibi semptomların ortaya çıkmasına yol açabilir. Endometriozis ile karakterize olan adet dönemi ağrıları da belirtiler arasında yer alır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken en önemli detay bacak ve ayaklarda meydana gelen ağrı, karıncalanma ve uyuşma hislerinin adet döneminde şiddetlenmesidir. Çünkü adet döneminde endometriotik dokuda artan inflamasyona bağlı olarak siyatik sinir üzerindeki bası da artacağı için belirtilerin çok daha şiddetli ortaya çıkması beklenir.

Kapsamlı bir muayene sonucunda detaylı MR çekilerek bu sorun teşhis edilebilir. Kasık bölgesi sinir cerrahisinde uzmanlaşan nöropelveologlar tarafından yapılan cerrahi müdahale sonucunda kişilerin yaşadığı tüm belirtilerin tamamına yakını ortadan kalkar ve kişi normal yaşantısına konforlu bir şekilde geri döner. Tedavinin geciktiği vakalarda sinirde kalıcı hasar sonucu düşük ayak ve yürümede sakat kalma sıkıntısının olabileceği unutulmamalıdır.